Батьки часто задаються таким питанням. Цікаву думку висловлює в журналі Hearing Review Маршалл Чейзін - аудіолог і директор відділу досліджень в клініці для музикантів в канадському Торонто. Він автор книг «Втрата слуху у музикантів», «Захист від шумів - підручник для початківців» і ін.
Др. М. Чейзін стверджує, що найкраще для занять музикою підходить кларнет - духовий дерев'яний музичний інструмент. Для цього є підстави. У більшості людей із порушеннями слуху знижено сприйняття на високих частотах, і менше - на низьких. У кларнеті основна сила якраз і зосереджена в нижньому регістрі та велика частина звукових орієнтирів також знаходиться в низькочастотному діапазоні.
Тому кларнет - ідеальний інструмент для людей з легкою та середньою втратою слуху, і з більшою втратою слуху на високих частотах, ніж на низьких.
Важлива особливість цього інструменту полягає в тому, що в нижньому діапазоні, де у людини зберігся відносно хороший слух (нижні басові ноти), інструмент відтворює обертони через один - тільки непарні кратні основного звуку, а там, де людина чує не дуже добре (високі ноти в скрипковому ключі), інструмент відтворює їх удвічі більше - цілі кратні. Тобто, кларнет забезпечує досить звукових орієнтирів в нижньому регістрі і подвійну кількість орієнтирів у високому регістрі, де людям із порушеннями слуху потрібна додаткова допомога.
Крім цих акустичних характеристик, всі дерев'яні духові інструменти мають цікаву властивість, пов'язану зі сприйняттям. Це стосується не тільки кларнету, але й гобою, саксофону та фаготу. Вони здатні відтворювати звуки широкого спектра, подібні до скрипки, але, щоб грати на них, вистачить сприймати тільки низькочастотні звуки.
Навіть якщо відфільтрувати всі високочастотні компоненти звучання кларнету, його звук не зміниться. Як кажуть музиканти, виконавцю на дерев'яних духових інструментах важливо чути тільки низькочастотний внутрішній резонанс і основний тон, оскільки до тих пір, поки музикант чує низькочастотні звуки, цього достатньо, щоб грати.
Струнні інструменти, такі як скрипка, навпаки, вимагають сприйняття набагато більш широкосмугових звуків. Музикант повинен чути збалансоване поєднання низькочастотного основного тону і високочастотних обертонів. Зокрема, саме це збалансоване поєднання відрізняє скрипки Страдіварі від учнівських скрипок. Кларнетисту ж досить сприймати звуки нижньої межі, попри те, що кларнет здатний відтворювати і високочастотні обертони.
За умови зростанні рівня гучності звучання кларнету, рівень гучності основного тону підвищується несуттєво: потужність звуку збільшується в основному за рахунок обертонів високих частот. Це стосується всіх дерев'яних духових інструментів.
Істотно полегшити сприйняття музики допомагають правильно підібрані слухові апарати. Слухові апарати Oticon для дітей на платформах Inium (Sensei, Senei SP), Velox (Siya) і найсучасніший і унікальній платформі Velox S (Opn Play) створюють умови природного слухання, дозволяють розпізнавати навколишні звуки та розуміти мову без напруги, мають розширений до 8 -10 кГц звуковий діапазон і просунуті функції захисту мови в шумі та багато іншого.
Вже стандартною для всіх моделей Oticon є вбудована програма Музика - для ситуацій, коли слухач зацікавлений більш слухати музику, ніж мову. Перемикання слухового апарату в програму Музика змінює налаштування параметрів спрямованості, шумо приглушення і акустичного посилення з метою забезпечення максимального комфорту і чіткості при слуханні.
Використання таких слухових апаратів дає можливість чути майже весь доступний людському вуху звуковий діапазон, до 8-10 кГц, що дозволяє відчувати не тільки кларнет, але і всю гаму звуків інших музичних інструментів - від гітари, і скрипки до фортепіано.
Ще одна важлива причина на користь вибору кларнету для дитини: він компактний, його легко переносити, можна вчитися грати, де завгодно. А це важливо для постійного тренування і розвитку інтересу до музики.