Марина

12 років

Якщо Ваша дитина не чує, головне – не гаяти часу!

Мама школярки Марини - Світлана розповідає, що у її житті були моменти, про які вона шкодує й досі. Колись вона не проявила пильності та послухалася порад знайомих. Замість того, щоб прислухатися до материнської інтуїції та звернутися до лікарів-сурдологів, втратила дорогоцінний час.

ЇЇ доньці Марині вже 12 років, незважаючи на порушення слуху, дівчинка допитлива, успішно навчається у школі, вільно спілкується з оточуючими, має багато друзів, відвідує музичні гуртки: фортепіано, труба,  танцює та співає. А колись Марина вміла лише читати та писати, і зовсім не розмовляла. Щоб  донька досягла таких успіхів, її мамі Світлані прийшлося докласти неймовірних, майже титанічних зусиль.

«Вперше я зрозуміла, що з донькою щось не так, коли Маринці було 3 місяці. Старші діти – їх в мене трійко, сину тоді було 13 років -  шуміли, гасали по кімнаті, а Маринка мирно спала. Не прокидалася вона і від гучних звуків телевізора, - згадує Світлана. – Тоді я звернулася до дитячого невропатолога, який сказав, що з донькою все нормально та порадив прийти через місяць. Я не прийшла. Бо підозр більше не виникало. Тільки коли Маринці вже виповнилося 2 роки, коли прийшов час дитині розмовляти, а вона все мовчала, ось тоді я занепокоїлася. Але мене заспокоювали родичі: «Ти дивись, дитина здригається, якщо грюкнути дверима або хлопнути долонями, - отже чує!». Марина навіть реагувала на шум ліфта у будинку та звук гумових іграшок. Насправді навіть повністю глуха людина може відчувати вібрацію при стукоті або лясканні при невеликій відстані – це я вже зараз знаю.  Дитячий отоларинголог підтвердив мої здогади, що у доньки є проблеми зі слухом і порадив, щоб приходили через рік, коли вона подорослішає і можна буде краще дослідити слух. Як би все це було так просто! Втрачати рік – це злочин щодо дитини».

Потрібно зазначити, що в родині Марини ніколи раніше не було проблем зі слухом. Тому і розпізнати захворювання своєчасно без спеціального обладнання було непросто, при цьому ще Маринка щось по-своєму та гулила, промовляла і «ма-ма», «бабаба». Це означає, що у дитині були якісь залишки слуху. Що саме виникло причиною порушення слуху, можна лише тільки здогадуватися.
«Слухові  апарати ми придбали, коли Маринці було 4 роки.  Це достатньо пізно. Тому що розговорити дитину у такому віці вже дуже непросто, це постійна праця батьків та сурдопедагогів. Знаєте, в Медичному центрі  слухової реабілітації АВРОРА я зустріла хлопчика, який був слухопротезований у 8 місяців від народження! Він розмовляє дуже гарно та чисто, ось як ми з вами, навіть і не скажеш, що в нього є проблеми зі слухом. Але що дало такий результат? З ним постійно займалися батьки та сурдопедагоги.

Marina-s-malyunkom

«Це обумовлено явищем пластичності кори головного мозку (нейропластичності) - здатністю слухової кори мозку, яка зазвичай виконує роль сприйняття звуку і мовлення, перебудуватися на виконання інших функцій, – коментує Оксана Щекатурина, лікар-сурдолог, отоларинголог Медичного центру слухової реабілітації АВРОРА. -  Ця перебудова мов "застигає", фіксується, стає незворотною після досягнення дитиною віку 2-4 років - в тому випадку, якщо мозок не отримує сигналів від периферичної слухової системи. Це виникає в тих випадках, коли слух порушений, але порушення слуху не виявлено, ще не діагностовано і не компенсовано або слуховими апаратами, або кохлеарним імплантатом і слуховим апаратом. У таких випадках несвоєчасної діагностики та слухопротезування у дитини майже не залишається шансів на нормальний слухомовленнєвий розвиток. Ось чому "очікування до садка або школи", іноді рекомендоване батькам деякими фахівцями, може негативно позначитися на долі дитини. Найбільш сприятливим періодом для оволодіння мовленням є вік від 7-12 місяців до 3,5-4 років. Тому в ідеалі дитині з порушенням слуху потрібно підібрати слухові апарати у віці до 6 місяців (у випадку вродженої втрати слуху) або протягом 6 місяців після набутої втрати слуху і в подальшому регулярно займатися з сурдопедагогом. Тому раннє виявлення, діагностика і реабілітація є, можна сказати, доленосними для дитини».

Зрозуміти, як мені потрібно займатися з Мариною, мені дуже допомогла спеціалізована література. У середньому з Мариною ми  займалися не менше 3-5 годин на день, а 2 рази на тиждень приходили на заняття до сурдопедагога Медичного центру АВРОРА – Наталії Козак, за що ми їй дуже вдячні.

У Медичному центрі АВРОРА повний комплекс для слухомовленнєвої реабілітації: консультації лікарів, комплексна діагностика слуху на сучасному обладнанні, індивідуальний підбір та програмування слухових апаратів за допомогою аудіологічної техніки і подальше супроводження фахівцями. Ми постійно, по мірі дорослішання Марини, проходимо у  Медичному центрі АВРОРА обстеження слуху та програмування слухових апаратів відповідно стану її слуху.

Фахівці АВРОРИ для нас вже як рідні, ми їх дуже любимо та поважаємо.

Ми з Мариною не зупиняємося на досягнутому – і надалі займаємося з розвитку слуху і мовлення, вчимо англійську мову та розвиваємо усі наші таланти. А ще Марина мріє стали педагогом, щоб навчати інших діточок.»

На пораду усім батькам Світлана рекомендує: «Будь ласка, не слухайте порад оточуючих, мама завжди знає та відчуває, коли з дитиною щось не так. Якщо виникли сумніви щодо стану здоров’я дитини, звертайтеся  до лікарів та консультуйтеся: до одного, до іншого, до спеціалізованого медичного центру тощо. Краще одразу розставити всі крапки над «ї», ніж потім жити у стані шоку, який затягнеться на місяці та роки. Навіть, якщо у малюка виявлять проблему, ваша любов та сучасні технології допоможуть йому адаптуватися у цьому великому світі».

© Центр слухової реабілітації АВРОРА, 2017. Всі права збережені.

  • uk
  • ru